სტანდარტული გაკვეთილები

შიდა შეფასების გაკვეთილი

გაკვეთილი 1.

გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი გვარი : თინათინი კობიაშვილი
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი.   კლასი მე-5

მოსწავლეთა რაოდენობა: 31
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლე კლასში არ არის

გაკვეთილის თემა: ფიგურები MS Word-ში

გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა ფიგურების გამოყენებით ააწყონ სურათი და შეინახონ სასურველ მისამართზე.

ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:
ის ტექნ. V.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
·           იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების შექმნისას (მაგალითად: რიცხვითი მიმდევრობა, ფიგურების განლაგება);
·           იყენებს ციფრული საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის გამოყენებით;

ის ტექნ. V.4მოსწავლეს შეუძლია ციფრული საშუალებების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მონაცემთა და ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევს და იყენებს მოწყობილობას და ადგილს.
·           მუშაობის პროცესში რეგულარულად ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით (მაგალითად:  „ “,  „ “);

    წინარე ცოდნა:  მოსწავლემ იცის paint  პროგრამაში ფიგურების ჩასმა.   ტექსტურ რედაქტორში  მუშაობის ელემენტები ტექსტის შეტანატექსტის რედაქტირება.კოპირება ამოჭრა და ჩასმა. შესრულებული მოქმედების გაუქმება და აღდგენასიმბოლოების ჩასმატექსტის დაფორმატებადოკუმენტის შენახვა/გამოძახება.მოსწავლეებმა იციან რა პროგრამაა MS Word და Paint.  რა განსხვავება ამ პროგრამებს შორის და რა საერთო აქვთ ერთმანეთთან.
    მოკლევადიანი მიზნები: სახელმძღვანელოზე დაყრდნობით მოსწავლეები გაეცნობიან ფიგურების მნიშვნელობას და მათ გამოყენებას სურათების შექმნისას.
    გრძელვადიანი მიზნები:   მოსწავლეებმა შეძლონ    სხვადასხვა ფიგურის  დაჯგუფება, განნსხვავება და გაანალიზონ მისი მნიშვნელობა     MS Word-ში.


N
აქტივობის აღწერა




გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგი

1

პროცედურული საკითხები:
მასწავლებელი   მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების კრიტერიუმებს, რის მიხედვითაც განხორციელდება მათი შეფასება გაკვეთილის ბოლოს


პრეზენტაციის  სახით

მთელი კლასი

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

წთ

მოსწავლის ინფორმირებულობისა და მოტივაციის ასამაღლებლად
2



მოსწავლეთა გამოწვევა:
მასწავლებელი ააქტიურებს მოსწავლეთა წინარე ცოდნას ფიგურებთან დაკავშირებით,  მოსწავლეებს სლაიდებით უჩვენებს ნახატს და ეკითხება რომელ პროგრამაშია შექმნილი ეს ნახატები?
რომელ პროგრამაში  შეიძლება შევქმნათ აღნიშნული სურათი?
რომელ პროგრამაში შიძლება შეიქმნას ნახატები?
რომელი  ინსტრუმენტები უნდა გამოვიყენოთ ნახატის დასახატად პროგრამა Paint -ში?
რა პროგრამაა Paint -ი?
რა პროგრამაა Word-ი?
რა განსხვავებაა ამ ორ პროგრამას შორის?
პარალელურად მოსწავლეებს მასწავლებელი უჩვენებს სხვადასხვა ნახატებს პროექტორით.


 კითხვა-პასუხის რეჟიმში


მთელი კლასი (ინდივიდუალური)

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

7 წთ
წინარე ცოდნის გააქტიურება და განწყობის შექმნა საგაკვეთილო პროცესისადმი
3



ახალი მასალის ახსნა  ლექცია-პრეზენტაცია: მასწავლებელი აცნობს MS Word-ის ჩანართს Insert Illustration Shapes.  აჩვენებს თუ რომელი ფიგურას რა დანიშნულება აქვს და რომელი ნახატის შექმნა შეუძლია. რომელი მენიუ ემატება. როგორ ხდება ფიგურების დაჯგუფება და მათი კოპირება.



პრეზენტაციის სახით




კომპიუტერი, პროგრამა MS Word-ის  დახმარებით




10 წთ


ახალი მასალის გაცნობა
4



დამოუკიდებელი სამუშაო:
მასწავლებელი აცნობს დამოუკიდებელი პრაქტიკული სამუშაოს ინსტრუქციებს.  მოსწავლეებს ურიგებს სამუშაო მასალას,  მიუთითებს დროს და მისამართს თუ სად უნდა შეინახონ შექმნილი დავალება.


წინასწარ მომზადებული სამუშაო ფურცელი


კომპიუტერი, პროგრამა
MS Word-ის  დახმარებით

20 წთ
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარჩვევის განვითარება.


5

საშინაო დავალება:

მასწავლებელი  მოსწავლეებს  აჩვენებს  ვიზუალურ მასალას სახელმძღვანელოდან და აძლევს დავალებას სახლში მუშაობისთვის (სახელმძღვანელო ისტ. გვ.N124 )





სახელმძღვანელო











მთელი კლასი









2 წთ






ნასწავლი მასალის პრაქტიკული განმტკიცება

6
შეფასება:
მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს განმავითარებელი





მთელი კლასი

სასწავლო ჟურნალი


3 წთ.

სანდოობისა და ობიექტურობის  ხარისხის გაზრდის მიზნით
                                          

შეფასება



განმავითარებელი შეფასება:

·         ფიგურების  ჩასმის დროს ითვალისწინებს მდებარეობას, კონტურებსა და ფერს;
·         ითვალისწინებს ტექსტის აკრეფის დროს ფონტის შერჩევას;
·         ფურცლის ჩარჩო, ფორმა და ფერი შეესაბამება შინაარსობრივად შესრულებულ სამუშაოს;

·         ითვალისწინებს დიზაინსა და ირჩევს ნათელ ფერებს.


გაკვეთილი 2.

გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი გვარი: თინათინი კობიაშვილი
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი.   6 კლასი

მოსწავლეთა რაოდენობა: 24
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლე კლასში არ არის

გაკვეთილის თემა:  ინტერნეტი და HTML ენა

გაკვეთილის მიზანი: HTML ენის სტრუქტურისა და ტეგების განლაგების გაცნობაპირველი ვებ-გვერდის შექმნა.

ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:

ის  ტექნ . VI.4. იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად;
ის ტექნ . VI.2  . მოსწავლეს შეუძლია  ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება  ინფორმაციის  მიღების შენახვისა  და ორგანიზებისდროს. 
შფასების ტიპი: განმსაზღვრელი
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის  ბოლოს მოსწავლეები გაიგებენ თუ, როგორ ხდება ვებ გვერდის შექმნა HTML  ენის გამოყენებით. რა არის ვებ-გვერდის საწყისი კოდი და როგორ ხდება მისი ნახვა ბრაუზერის საშუალებით.








N
აქტივობის აღწერა




გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

კლასის ორგანიზება:



2 წთ

1

პროცედურული საკითხები:
მასწავლებელი   მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების კრიტერიუმებს, რის მიხედვითაც განხორციელდება მათი შეფასება გაკვეთილის ბოლოს


პრეზენტაციის  სახით

მთელი კლასი

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

2 წთ
2



მოსწავლეთა გამოწვევა:
მასწავლებელი ააქტიურებს მოსწავლეთა წინარე ცოდნას ინტერნეტთან  დაკავშირებით:
·         რა იცით ინტერნეტის შესახებ?
·         რა იცით ქსელების შესახებ? როგორი სახის ქსელები არსებობს?
·         რას ნიშნავს WWW
·         ჩამოთვალეთ ინტერნეტის ძირითადი სეერვისები
·         რა არის ინტერნეტ ბრაუზერი?
·         ჩამოვთვალოთ ინტერნეტ ბრაუზერები
·         რა არის საძიებო სისტემა?
·         რომელი საძიებო სისტემა იცით?


 კითხვა-პასუხის რეჟიმში


მთელი კლასი (ინდივიდუალური)

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

5 წთ
3



ახალი მასალის ახსნა  ლექცია-პრეზენტაცია: მასწავლებელი აცნობს HTML-ის ენას და წარმოდგენა ექმნებათ ვებ-გვერდის სტრუქტურაზე.

ინტერაქტიული ლექცია

მთელი კლასი


კომპიუტერი




15 წთ
4



პრაქტიკული დავალება: სწავლა-კეთებით პირველი ვებ გვერდის შექმნა და დამახსოვრება (მოსწავლეები პროგრამა Note pad -ში კრეფენ ტექსტს გვ 110; ამახსოვრებენ მითითებული ინსტრუქციით ; ქმნიან პირველ ვებ გვერდს.)

პრაქტიკული სამუშაო
სახელმძღვანელოდან

ინდივიდუალური სამუშაო
კომპიუტერი, პროგრამა
Note Pad-ის  დახმარებით

10 წთ


5

საშინაო დავალება:
ჩემი გვერდი“ მოსწავლეები დამოუკიდებლად შეძლებენ ვებ გვერდის შექმნას. (პროგრამა Note pad- გამოყენებით შექმნან ვებ გვედი სათაურით „ჩემი გვერდი“ . ჩამოწერენ რისი შესწავლაც უნდათ სამომავლოდ და გამოაგზავნონ მეილზე kobiashvili76@gmail.com










ინდივიდუალური






1 წთ

6
შეჯამება/შეფასება:
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს,   მოსწავლეებს აფასებს საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობით (შეფასების რუბრიკა თან ერთვის გეგმას)

მთელი კლასი

სასწავლო ჟურნალი


10 წთ.
                     

 შეფასება  

საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობის შეფასების  სქემა

კრიტერიუმი
1  საშუალოზე დაბალი
2  საშუალო
3  კარგი
4  საუკეთესო
გავლილი მასალის გახსენება
ნაკლებად ახსოვთ გავლილი მასალა
ახსოვთ, მაგრამ სრულფასოვნად   არა
ნაკლებად ამომწურავია პასუხები
ამომწურავად და სრულფასოვნად ახსოვთ გავლილი მასალა
გაკვეთილზე ჩართულობა
ნაკლებად არის ჩართული
ჩართულია, მაგრამ არასრულფასოვნად
გაკვთილზე არის ჩართულიმაგრამ ზოგჯერ არ არის დამაკმაყოფილებელი
ჩართულობა არის სრულფასოვანი
საკლასო დავალებასთან შესაბამისობა
ხსნის პროგრამას Note Pad-ს, მაგრამ ვერ ახერხებს ტექსტის აკრეფვას
ხსნის პროგრამას Note Pad-ს, კრიფავს ტექსტს, მაგრამ ვერ ამახსოვრებს
ხსნის პროგრამას Note Pad-ს, კრიფავს ტექსტს , ამახსოვრებს არასწორი უნიკოდის მითითებით
ყველა ინსტრუქცია გათვალისწინებულია, დავალება სრულყოფილად არისშესრულებული

მაქსიმალური შეფასება არის 12 ქულა
 დაგროვილი ქულები გავყოთ 12-ზე და გავამრავლოთ10-ზე

გაკვეთილი 3.

გაკვეთილის გეგმა


მასწავლებლის სახელი გვარი: თინათინი კობიაშვილი
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი.   კლასი მე-5

მოსწავლეთა რაოდენობა: 31
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლე კლასში არ არის

გაკვეთილის თემა:  MS Excel-ის გაცნობა, დანიშნულება. ელექტრონული ცხრილების შექმნა და ფორმულის ჩასმა.

გაკვეთილის მიზანი: გაეცნონ ელექტრონული ცხრილების, ფორმულების დანიშნულებას და გამოიყენონ  პრაქტიკაში.

ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები:

ის ტექნ. V.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
·           იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და კანონზომიერების შექმნისას (მაგალითად: რიცხვითი მიმდევრობა, ფიგურების განლაგება);
·           იყენებს ციფრული საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას ციფრული მასალის გამოყენებით;

ის ტექნ. V.4მოსწავლეს შეუძლია ციფრული საშუალებების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მონაცემთა და ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევს და იყენებს მოწყობილობას და ადგილს.
·           მუშაობის პროცესში რეგულარულად ინახავს ციფრულ მასალას პროგრამული უზრუნველყოფის შესაბამისი ფუნქციების გამოყენებით (მაგალითად:  „ “,  „ “);

    წინარე ცოდნა:  მოსწავლეებმა იციან პროგრამა MS Word-ში ცხრილის ჩასმა, მონაცემების შეტანა. შესრულებული დოკუმენტის შენახვა/გამოძახება.









N
აქტივობის აღწერა




გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

კლასის ორგანიზება:



2 წთ

1

პროცედურული საკითხები:
მასწავლებელი   მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების კრიტერიუმებს, რის მიხედვითაც განხორციელდება მათი შეფასება გაკვეთილის ბოლოს


პრეზენტაციის  სახით

მთელი კლასი

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

2 წთ
2



მოსწავლეთა გამოწვევა:
მასწავლებელი ააქტიურებს მოსწავლეთა წინარე ცოდნას ცხრილებთან  დაკავშირებით:
·         რა პროგრამას ვიყენებდით დღემდე ცხრილების შესაქმნელად
·         როგორ ვქმნიდით ცხრილს პროგრამა MS Word-ში?
·         ინტერფეისი ჰგავს თუ არა ერთმანეთს?
·         Word-ისა და Excel-ის სამუშაო მაგიდა რით განსხვავდება?


 კითხვა-პასუხის რეჟიმში


მთელი კლასი (ინდივიდუალური)

კომპიუტერი, პროგრამა Powerpoint -ის  დახმარებით

5 წთ
3



ახალი მასალის ახსნა  ლექცია-პრეზენტაცია: მასწავლებელი აცნობს MS Excel-ს. ელექტრონული ცხრილის დანიშნულება და შექმნა. ფორმულის ჩასმა.



ინტერაქტიული ლექცია

მთელი კლასი


კომპიუტერი, პროგრამა MS Word-ის  დახმარებით




10 წთ
4



პრაქტიკული დავალება: წინასწარ მოძიებული აკადემიური მოსწრების შეტანა ცხრილის სახით და ამ მონაცემებით საშუალო არითმეტიკულის გამოყვანა.

პრაქტიკული სამუშაო
წინასწარ მომზადებული სამუშაო ფურცელი

ინდივიდუალური სამუშაო
კომპიუტერი, პროგრამა
MS Exceli-ის  დახმარებით

15 წთ


5

საშინაო დავალება:
მასწავლებელი  მოსწავლეებს  აძლევს დავალებას სახელმძღვანელოდან გვ. 196
(ისტ - ნინო ჯამასპიშვილი)










მთელი კლასი






1 წთ

6
შეჯამება/შეფასება:
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს,   მოსწავლეებს აფასებს განმავითარებელი შეფასებით ინდივიდუალური მუშაობის დროს, ხოლო განმსაზღვრელი შეფასებით პრაქტიკულ სამუშაოს (ცხრილის
შექმნა). (შეფასების რუბრიკა თან ერთვის გეგმას)

მთელი კლასი

სასწავლო ჟურნალი


10 წთ.
                     

 შეფასება  

განმავითარებელი შეფასება ინდივიდუალური მუშაობის დროს.

შექმნილი ცხრილის  განმსაზღვრელი შეფასება. (შეფასების რუბრიკა თან ერთვის გეგმას) 

კრიტერიუმი
დაბალი
1–3
საშუალო
4–5
მაღალი
6–7
საუკეთესო
8–10
პროგრამა Excel-ში ცხრილის შექმნა
პროგრამა MS Excel-ში ცხრილი ვერ შექმნა
პროგრამა MS Excel-ში ცხრილი შექმნა, მაგრამ არასწორად
პროგრამა MS Excel-ში ცხრილი შექმნა ნაწილობრივ
პროგრამა MS Excel-ში ცხრილი შექმნა ზუსტად
ცხრილში ტექსტური და რიცხვითი მონაცემების შეტანა
ტექსტისა და რიცხვითი მონაცემების მდებარეობა, ფერი და ზომა არაა შესრულებული
ტექსტი  და რიცხვითი მონაცემების მდებარეობა გათვალისწინებულია, ზომები არა
ტექსტისა და რიცხვითი მონაცემების მდებარეობა და ზომები ნაწილობრივაა შესრულებული
ტექსტისა და რიცხვითი მონაცემების მდებარეობა და ზომები ზუსტადაა დაცული
ცხრილში ფორმულის შექმნა
ცხრილში ფორმულა  არაან შექმნილი
ცხრილში ფორმულა  შექმნილია, მაგრამ შეცდომით
ცხრილში ფორმულა  შექმნილია, მაგრამ ნაწილობრივ
ცხრილში ფორმულა სრული სიზუსტითაა შექმნილი
                  



პრაქტიკული სამუშაო:

გამოთვალეთ მოსწავლეთა სემესტრული ნიშანი საშუალო არითმეტიკული ფორმულის გამოყენებით.

N
გვარი, სახელი
მიმდინარე ნიშნები
შემაჯამებელი წერა
სემეს.
ნიშანი
1
ბარათაშვილი ელენე
9
10
9
10
8
9
10
10
9
9
10
8
9
10
9

2
გაბელია ლუკა
10
10
9
9
9
8
10
8
8
10
9
9
10
10
10

3
გოგილაშვილი ლუკა
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
10
9
9

4
დარასელია ლიზი
9
9
9
9
8
8
8
8
9
10
9
8
8
8
8

5
ესართია ანაო
10
10
10
9
9
9
8
8
8
10
10
10
8
9
8

6
კუბლაშვილი საბა
7
7
8
8
10
10
9
9
7
8
10
10
9
8
9

7
ქანთარია გიორგი
8
8
8
8
8
8
8
8
9
9
9
8
8
10
9

8
ძოწენიძე ნატალია
9
9
9
10
10
10
8
8
8
10
7
7
9
8
9

9
ჭედია დავითი
7
7
7
7
7
7
7
8
8
8
8
10
8
8
9

10
ხურცილავა ნინა
10
10
10
10
10
10
8
8
8
10
10
10
9
9
9


No comments:

Post a Comment