5 კლასი
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
კლასი: V
მასწავლებლის სახელი, გვარი: თინათინ კობიაშვილი
წლის მიზნები: მოსწავლეები გაცნობიერებენ ისტ-ით სარგებლობის სოციალურ, ეთიკურ, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებულ პრობლემებს (იგულისხმება ინფორმაციისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ეთიკისა და არსებული კანონმდებლობის დაცვით გამოყენება). შეძლებენ ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებას საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრისას.
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის შედეგი/მიზანი
|
აქტივობები/მეთოდები
|
საათების რაოდენობა
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასების კომპონენტები
|
შენიშვნები
|
1.ჩვენ და კომპიუტერი;
2.როგორ მუშაობს კომპიუტერი;
3.ოპერაციული სისიტემა - Windows XP;
4.Windows XP-ის გამოყენებითი პროგრამები;
5.როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი ინფორმაციას;
შემაჯამებელი გაკვეთილი;
|
ის ტექნ. V.1. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
8 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
1.დავხატოთ პროგრამა Paint-ში;
2.ნახატის შენახვა და გახსნა;
3.გავაფერადოთ ნახატები;
4.ფიგურები Paint-ში;
5.ფაილი და საქარალდე;
6.სახატავი ფურცლის ზომა და მასშტაბი;
7.Windows XP-ის სამუშაო მაგიდისფონი;
8.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას;
გაიაზრებენ ციფრული მასალის სტრუქტურას;
მოახდენენ ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
7 სთ
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| ||
1.ტექსტური რედაქტორი MS Word 2007;
2.ამოჭრა, კოპირება ჩასმა;
3.როგორ გავაფორმოთ ტექსტი;
4.კომპიუტერის გარე მეხსიერება;
5.ფაილის ტიპი. ფაილის დაარქივება;
6.აბზაცები;
7.სიმბოლოებისა და ფორმულების ჩასმა;
8.ფიგურები MS Word-ში;
9.ძიება დოკუმენტში;
10.სურათების ტექსტურ დოკუმენტში;
11.ტექსტის მართლწერის შემოწმება და ავტომატური გასწორება;
12.ცხრილები ტექსტურ რედაქტირებაში;
13.დოკუმენტის ბეჭდვა;
14.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V.5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
მონაცემთა და ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევენ და გამოიყენებენ მოწყობილობასა და ადგილს.
მოახდენენ ფაილებისა და საქაღალდეების ლოგიკურ ორგანიზებას მონაცემთა ეფექტიანად შენახვის, მოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
გამოიყენებენ ისტ-ს იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
22 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
1.როგორ ჩავიწეროთ კომპიუტერში ხმა;
2.როგორ შეიქმნა ინტერნეტი;
3.ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება და გადმოწერა;
4.პროგრამის ინსტალაცია და დეინსტალაცია;
5.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
|
ის ტექნ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ინტერნეტის საშუალებით გაავრცელებენ საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნით; გამოიყენებენ უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| ||
1.ელექტრონული ცხრილები - MS Excel 2007;
2.განმეორებადი ინფორმაციის შეტანა;
3.უჯრედის დაფორმატება;
4.ფორმულები. გამოვთვალოთ სწრაფად;
5.მონაცემთა სორტირება და გაფილტვრა;
6.დავთრის ბეჭდვა;
7.დიაგრამები და ელექტრონული ცხრილები პროგრამა MS Excel2007-ში;
8.დისკის დეფრაგმენტაცია და დაფორმატება;
9.სასარგებლო ინტერნეტ ბმულები;
შემაჯამებელი გაკვეთილი;
|
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V.5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
მოსწავლეები მოახდენენ ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
გაავრცელებენ საკუთარ ციფრულ მასალას, სხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნით; გამოიყენებენ უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.
გამოიყენებენ ისტ-ს იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
|
6 კლასი
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
კლასი: VI
მასწავლებლის სახელი, გვარი: თინათინ კობიაშვილი
წლის მიზნები: მოსწავლეები გაცნობიერებენ ისტ-ით სარგებლობის სოციალურ, ეთიკურ, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებულ პრობლემებს (იგულისხმება ინფორმაციისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ეთიკისა და არსებული კანონმდებლობის დაცვით გამოყენება). შეძლებენ ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებას საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრისას. მოახდენენ საოფისე პროგრამების ოპერაციების განხორციელებასა და ანალიზს.
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის შედეგი/მიზანი
|
აქტივობები/მეთოდები
|
საათების რაოდენობა
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასების კომპონენტები
|
შენიშვნები
|
1.ტექსტური რედაქტორი MS Word;
2.ინტერნეტი;
3.ელექტრონული ფოსტა;
|
ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა და თანამშრომლობისათვის.
დაიცავენ საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითად: იცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებს, პირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებს, ციფრული რესურსების მისაწვდომობის ნორმებს).
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
9 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1 სთ
| |||||
1.საპრეზენტაციო პროგრამა MS PowerPoint;
2.სლაიდებზე მუშაობა;
3.ანიმაცია;
4.ანიმაციები და ფიგურები;
5.დიაგრამები პროგრამა MS PowerPoint-ში;
6.საპრეზენტაციო დოკუმენტის შაბლონი;
|
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
მოსწავლეები შეაფასებენ ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევენ ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
9 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1 სთ
| |||||
1.კომენტარები MS Word 2007-ში;
2.სანიშნოები და ჰიპერბმულები;
3.სქოლიო;
4.სარჩევი;
5.დოკუმენტის შენახვა სხვადსხვა ფორმატით;
6.ფორმების სექმნა;
7.შაბლონები;
8.როგორ დავიცვათ ინფორმაცია;
9.დიაგრამები MS Word 2007-ში;
10.ობიექტის ჩასმა დოკუმენტში;
|
ის ტექნ. VI.3. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
მოსწავლეები ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითად: მონაცემთა ბაზა, ინტერნეტი, ფაილების სისტემა, ფაილი) ძიებისას, შეადარებენ სხვადასხვა ციფრულ საშუალებას. შეაფასებენ და იმსჯელობენ ერთი საშუალების უპირატესობებზე მეორესთან შედარებით;
გამოიყენებენ ისტ-ს იდეების და ინფორმაციის ორგანიზებისას.
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
14 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1 სთ
| |||||
1.ინტერნეტი და HTML ენა;
2.ტექსტის დაფორმატება HTML-ში;
სიები;
3.ტეგის ატრიბუტები;
4.სურათები და ცხრილები;
5.სიმბოლოთა ASCII და Unicode კოდირება;
|
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
მოსწავლეები ისტ-ის გამოყენებისას მოახდენენ სამუშაო პროცესის ავტომატიზაციას, დროის და სხვა რესურსების ოპტიმალურად გამოყენების მიზნით
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
7 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1 სთ
| |||||
პროექტი
|
ის ტექნ. VI.1. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად.
|
3 სთ
| ||||
1.ელექტრონული ცხრილები;
2.ფორმულები და მუდმივი უჯრა;
3.მონაცემების ფორმატის განსაზღვრა;
4.პირობითი დაფორმატება;
5.ფუნქციები;
6.მაკროსები;
7.MS Excel-ის დაცვა’
8.მონაცემთა დაცვა და უსაფრთხოება;
|
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
სისტემატურად მოახდენენ მონაცემების დაარქივებას, მონაცემთა ოპტიმალურად შენახვისა და დაზიანებული მონაცემების სწრაფად და მარტივად აღდგენის მიზნით. შეაფასებენ დაარქივების შესაძლებლობებს სხვადასხვა სახის მონაცემების შემთხვევაში
|
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
|
12 სთ
|
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
|
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
| |
შემაჯამებელი გაკვეთილი
|
1 სთ
|
No comments:
Post a Comment