თემატური გეგმები

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

5 კლასი


საგანი:   ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
კლასი:   V
მასწავლებლის სახელიგვარი:   თინათინ კობიაშვილი
წლის მიზნები:    მოსწავლეები გაცნობიერებენ ისტ-ით სარგებლობის  სოციალურეთიკურგარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებულ პრობლემებს (იგულისხმება ინფორმაციისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ეთიკისა და არსებული კანონმდებლობის დაცვით გამოყენება). შეძლებენ ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებას საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრისას.

თემატიკა
თემატური ერთეულის შედეგი/მიზანი
აქტივობები/მეთოდები
საათების რაოდენობა
სასწავლო რესურსები
შეფასების კომპონენტები
შენიშვნები
1.ჩვენ და კომპიუტერი;
2.როგორ მუშაობს კომპიუტერი;
3.ოპერაციული სისიტემა - Windows XP;
4.Windows XP-ის გამოყენებითი პროგრამები;
5.როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი ინფორმაციას;
შემაჯამებელი გაკვეთილი;
ის ტექნ. V.1.  მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის  ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.
ის ტექნ. V.2.   მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის  გამოყენებისასიცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.


კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
1.დავხატოთ პროგრამა Paint-ში;
2.ნახატის შენახვა და გახსნა;
3.გავაფერადოთ ნახატები;
4.ფიგურები Paint-ში;
5.ფაილი და საქარალდე;
6.სახატავი ფურცლის ზომა და მასშტაბი;
7.Windows XP-ის სამუშაო მაგიდისფონი;
8.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
ის ტექნ. V.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას;
გაიაზრებენ ციფრული მასალის სტრუქტურას;

მოახდენენ ტექსტურიგრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
სთ
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
1.ტექსტური რედაქტორი MS Word 2007;
2.ამოჭრაკოპირება ჩასმა;
3.როგორ გავაფორმოთ ტექსტი;
4.კომპიუტერის გარე მეხსიერება;
5.ფაილის ტიპიფაილის დაარქივება;
6.აბზაცები;
7.სიმბოლოებისა და ფორმულების ჩასმა;
8.ფიგურები MS Word-ში;
9.ძიება დოკუმენტში;
10.სურათების ტექსტურ დოკუმენტში;
11.ტექსტის მართლწერის შემოწმება და ავტომატური გასწორება;
12.ცხრილები ტექსტურ რედაქტირებაში;
13.დოკუმენტის ბეჭდვა;
14.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღებისშენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V.5.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების  შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ის ტექნ. V. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა  და თანამშრომლობისათვის.
მონაცემთა და ციფრული მასალის შესანახად ადეკვატურად შეარჩევენ და გამოიყენებენ მოწყობილობასა და ადგილს.
მოახდენენ ფაილებისა და საქაღალდეების ლოგიკურ ორგანიზებას მონაცემთა ეფექტიანად შენახვისმოძებნისა და წაკითხვის მიზნით;
გამოიყენებენ ისტ- იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;

კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
22 სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
1.როგორ ჩავიწეროთ კომპიუტერში ხმა;
2.როგორ შეიქმნა ინტერნეტი;
3.ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება და გადმოწერა;
4.პროგრამის ინსტალაცია და დეინსტალაცია;
5.შემაჯამებელი გაკვეთილი;
ის ტექნ. V.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
ინტერნეტის საშუალებით გაავრცელებენ საკუთარ ციფრულ მასალასსხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნითგამოიყენებენ უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
1.ელექტრონული ცხრილები - MS Excel 2007;
2.განმეორებადი ინფორმაციის შეტანა;
3.უჯრედის დაფორმატება;
4.ფორმულებიგამოვთვალოთ სწრაფად;
5.მონაცემთა სორტირება და გაფილტვრა;
6.დავთრის ბეჭდვა;
7.დიაგრამები და ელექტრონული ცხრილები პროგრამა MS Excel2007-ში;
8.დისკის დეფრაგმენტაცია და დაფორმატება;
9.სასარგებლო ინტერნეტ ბმულები;
შემაჯამებელი გაკვეთილი;
ის ტექნ. V. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღებისშენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V.5.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების  შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.

მოსწავლეები მოახდენენ ტექსტურიგრაფიკული და აუდიო მასალის კომბინირებას ციფრული მასალის შექმნისას;
გაავრცელებენ საკუთარ ციფრულ მასალასსხვების მიერ განხილვისა და უკუგების მიღების მიზნითგამოიყენებენ უკუგების შედეგს პროდუქტის გაუმჯობესების მიზნით.
გამოიყენებენ ისტ- იდეებისა და ინფორმაციის ორგანიზებისას;
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;


6 კლასი


საგანი:   ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
კლასი:   VI
მასწავლებლის სახელიგვარი:   თინათინ კობიაშვილი
წლის მიზნები:   მოსწავლეები გაცნობიერებენ ისტ-ით სარგებლობის  სოციალურეთიკურგარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებულ პრობლემებს (იგულისხმება ინფორმაციისა და პროგრამული უზრუნველყოფის ეთიკისა და არსებული კანონმდებლობის დაცვით გამოყენება). შეძლებენ ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენებას საყოფაცხოვრებო პრობლემების გადაჭრისასმოახდენენ საოფისე პროგრამების ოპერაციების განხორციელებასა და ანალიზს.
თემატიკა
თემატური ერთეულის შედეგი/მიზანი
აქტივობები/მეთოდები
საათების რაოდენობა
სასწავლო რესურსები
შეფასების კომპონენტები
შენიშვნები
1.ტექსტური რედაქტორი MS Word;
2.ინტერნეტი;
3.ელექტრონული ფოსტა;
ის ტექნ. VI.4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა  და თანამშრომლობისათვის.

დაიცავენ საკომუნიკაციო საშუალებების კორექტულად გამოყენების წესებს (მაგალითადიცავს ქსელის უსაფრთხოების წესებსპირადი ხასიათის ინფორმაციის ხელშეუხებლობის ნორმებსციფრული რესურსების მისაწვდომობის ნორმებს).
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;



სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
შემაჯამებელი გაკვეთილი
სთ
1.საპრეზენტაციო პროგრამა MS PowerPoint;
2.სლაიდებზე მუშაობა;
3.ანიმაცია;
4.ანიმაციები და ფიგურები;
5.დიაგრამები პროგრამა MS PowerPoint-ში;
6.საპრეზენტაციო დოკუმენტის შაბლონი;
ის ტექნ. VI.1.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
მოსწავლეები შეაფასებენ ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევენ ციფრულ საშუალებებს ცნებებისობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;

სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
შემაჯამებელი გაკვეთილი
სთ
1.კომენტარები MS Word 2007-ში;
2.სანიშნოები და ჰიპერბმულები;
3.სქოლიო;
4.სარჩევი;
5.დოკუმენტის შენახვა სხვადსხვა ფორმატით;
6.ფორმების სექმნა;
7.შაბლონები;
8.როგორ დავიცვათ ინფორმაცია;
9.დიაგრამები MS Word 2007-ში;
10.ობიექტის ჩასმა დოკუმენტში;
ის ტექნ. VI.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
მოსწავლეები ციფრული მასალის სხვადასხვა ფორმატის მქონე საცავებში (მაგალითადმონაცემთა ბაზაინტერნეტიფაილების სისტემაფაილიძიებისასშეადარებენ სხვადასხვა  ციფრულ საშუალებასშეაფასებენ და იმსჯელობენ ერთი საშუალების უპირატესობებზე მეორესთან შედარებით;
გამოიყენებენ ისტ- იდეების და ინფორმაციის ორგანიზებისას
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;




14 სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
შემაჯამებელი გაკვეთილი
სთ
1.ინტერნეტი და HTML ენა;
2.ტექსტის დაფორმატება HTML-ში;
სიები;
3.ტეგის ატრიბუტები;
4.სურათები და ცხრილები;
5.სიმბოლოთა ASCII და Unicode კოდირება;
ის ტექნ. VI.1.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
მოსწავლეები ისტ-ის გამოყენებისას მოახდენენ სამუშაო პროცესის ავტომატიზაციასდროის და სხვა რესურსების ოპტიმალურად გამოყენების მიზნით 
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;



სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
შემაჯამებელი გაკვეთილი
სთ
პროექტი
ის ტექნ. VI.1.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეებისინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტში (მათ შორის ონლაინ პროექტებშიციფრული მასალის შესაქმნელად.



სთ
1.ელექტრონული ცხრილები;
2.ფორმულები და მუდმივი უჯრა;
3.მონაცემების ფორმატის განსაზღვრა;
4.პირობითი დაფორმატება;
5.ფუნქციები;
6.მაკროსები;
7.MS Excel-ის დაცვა
8.მონაცემთა დაცვა და უსაფრთხოება;
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღებისშენახვისა და ორგანიზების დროს.

სისტემატურად მოახდენენ მონაცემების დაარქივებასმონაცემთა ოპტიმალურად შენახვისა და დაზიანებული მონაცემების სწრაფად და მარტივად აღდგენის მიზნითშეაფასებენ დაარქივების შესაძლებლობებს სხვადასხვა სახის მონაცემების შემთხვევაში 
კითხვა-პასუხი;
დისკუსია;
იმიტაცია;
პრეზენტაცია;



12 სთ
პერსონალური კომპიუტერი;
პროექტორი;
დაფა;
მარკერი;
დაფის საშლელი;
საშიანო დავალება;
საკლასო დავალება;
შემაჯამებელი დავალება;
შემაჯამებელი გაკვეთილი
სთ

No comments:

Post a Comment